19 juni 2012

De senaste passen

På söndan var Tess helt okej, jag var mest ofokuserad och tänkte på annat, inte ALLS hennes fel ♥ Jag bara fjantade och var störd på att jag inte hade ordentligt med space att rida = no focus. Men red ändå nån timme, men lite sådär "oplanerat" och det gillar jag INTE, vartenda pass ska ha en plan så man inte gör samma saker alltid så stackarn blir galen.

Idag månag var hon riktigt bra igen! Har kommit på att jag rider bästa ensam när jag inte är "under press" vilket jag anser mig vara när nån utomstående kollar. Idag red jag henne mycket i lång och låg form i alla gångarter och det gillade hon massor frustade och hade sig hela tiden. Men red stundvis även med "vanlig form" och idg gick det riktigt bra igen tillskillnad från gårdagen.

Jag märker skillnad på henne dag från dag på att hon blir lättare i munnen hela tiden! Känsligare också vilket är super då hon var rätt hård i munnen då jag började rida henne = framsteg! Men det är ju jag som lär känna henne bättre dag för dag. Jag börjar lita på henne mer och mer och samma sak får jag som respons från hennes sida. Får röra hennes huvud rätt bra nuförtiden och hon har börjat känna igen mig, söta tjejen min ♥.

Oj klockan är snart halv 2, måste lägga mig då jag imorgon ska TILL SPANIEN MED S FÖR 10 DAGAR! Hela kvällen har gått till att packa väskan som redan är för tung (hehe) och imorgon ska det sista packas och sedan HOLA ESPANJA! Men som sagt god natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar