16 juni 2012

SUPERHÄST

Dagen gick åt att leta grejer. Med hem kom ett träns i rätt färg, vitaminer och massor olika foder, grimmskaft och en sadelgjord (som ändå var för kort).


 På stallet så blev jag livrädd när jag kom. Tess var total myggbiten stackarn fast hon har på sig täcken ute som skyddar hela hästen och huppu för huvudet. Dom hade antagligen glömt att sätta på det så var rätt sur, men de störde som tur inte Tess alls... Skötte om henne ganska länge, redde ut svansen och borstade noga. Börjar förresten känna henne bättre, får röra ansiktet mer och mer o.s.v. 


Red först i skogen i ca 10 min, hon var snäll, rätt pigg men traskade snällt på som vanligt. Det "värsta" som hände var att hon stirrade lite på en sten haha, inget mer.


Red sedan fram i ca en halvtimme före min lektion och hon förvånade mig genom att vara SUPERBRA? Fattar inget alls. Det var en helt annan häst, hon var lätt i munnen och sökte snällt ner, hela jag smalt♥. Det var så otroligt sådana framsteg som skett på 3 dagar?! Fattar det inte själv! Men ja själva lektionen gick SUPERBRA och Tess var så snäll och duktig. Jag gillar henne mest i galoppen men resten av gångarterna gick riktigt bra de med. 


Det som gjorde mig gladast var att min tränare som varit lite tveksam över Tess dressyrkapacitet före vi köpt henne konstaterade nu att "Det här var ett riktigt bra köp", det ganska mycket "made my day". Det här bevisar att man inte ska ha fördomar om saker och ting, 3 dagar och hon är redan nu såå annorlunda, just wait för framtiden!

Vi hade filmkameran med men SÅ KLART så fick kortet nåt fel så fick inget med av lektionen typ bara första travvarvet = helt onödigt. Så film kommer nån annan gång.

Men finafina Tess som verkligen visade att hon KAN bara man försöker, hon har lite dressyrhäst i sig fick t.o.m. fram en MELLANTRAV i ett skede bara för att på skoj kolla, never say never!





3 kommentarer: