13 juni 2012

What a day!

Väckning kl.7 i koma dra sig mot vermo veterinärgranskning, check. Nån gammal skråma i ena frambenet men inget farligt (normalt för hopphästar). Böjprov, röntgen, igenomkänning, tänder och ultra, huoh tog en evighet..



Halv 1 stack vi därifrån och ca 2 var vi på wikner, dit Tess redan hade anlänt tidigare och stod riktigt hemmastadd i sin box och åt hö, NÖJD!

Runt halv 4 provade vi ut sadlar på henne och vi fick låna två och kolla om nån av dem är bra tills vidare, ska testa båda denna vecka på stora tjejen, hoppas jag når upp haha.


Tror nästan aldrig jag varit så glad som när jag fick pyssla i stallet efter att hon kommit, allt kändes så kul plötsligt igen och all sorg med Happy var som bortblåst, är så lycklig över min tjej! ♥ 

Hon fick slutligen gå ut i hagen och busa med Pinkki som försökte bossa henne fast hennes mankhöjd är runt 140 cm, haha och Tess fattade inget alls typ. 

Men Tess verkade allmänt nöjd tyckte jag och imorgon har jag mitt första ridpass kl.7:30! Japp ska hinna rida före jobbet så då är det early som gäller, nu börjar nya livet ÄNTLIGEN!

vadå stor?


Ja juste var efter stallet och kolla på tävlingar i gumböle och det var rätt kul, har haft en riktigt hästfylld dag från morgon till kväll och har njutit upp till 100% av det, detta är så vad jag brinner för i livet, hästar, hästar och HÄSTAR!

1 kommentar:

  1. onnee viel täälläkin! Jag är så glad att du hittade "the right one"!! :D

    SvaraRadera