01 juni 2012

Krossad

Har gråtit exakt hela dagen. När jag var hemma ensam =tårar, när jag såg Happy=tårar, när jag borstade honom=tårar, när jag red fram = tårar, när alla frågade hur det känns=tårar, när Matilda kom=tårar, när nya ägaren kom=TÅRAR! Dagen har varit ett enda gråt, fy usch jag som hatar att gråta.

De värsta stunderna var de när jag kom på "att det här är sista gången" jag gjorde nåt, fyfan... Och när jag kramade om honom och kände hans doft, Happys doft. (Btw tårar igen). När jag lastade honom ignorerade jag allt, stängde int mig själv. Jag vägrade gå in och säga hejdå. Lekte att han bara åker på träning eller nåt, han kommer tillbaka. Det tror jag ännu också. Imorgon kommer chocken att komma, när jag fattar att jag inte har nån ponny att gå till längre. Aldrig mer bara busa omkring på åkern så som bara vi gör. Aldrig mer rida utan sadel och bara galoppera upp alla backar och klättra allt för jag visste att han aldrig snubblar eller är elak. ALDRIG, stort ord.

Efter stallet åkte jag rakt till T där jag red henne igen. Gick helt okej, BETYDLIGT sämre än förra gången. Inte alls hennes fel, utan mitt, jag var ofokuserad för det stod 5 människor och bedömde mig, nej vänta 6! Och deras åsikt har 99% bestämelserätt om hur det går med köpet.

Kom in några gånger på nån 1m serie så blev lite avskräckt, men sedan när vi höjde den till 120 så gick det UTAN problem och T var super som förra gången och den där bra känslan kom igen. Fina STORA häst♥







Mera bilder och filmer kommer antingen imorgon eller övermorgon på min fina T.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar