21 juni 2012

Tess plan

Alldeles sjukt att jag redan nu när jag skriver detta saknar Tess ( såg henne för några timmar sedan) så att det gör ont. Vill inte ens veta hur mycket jag saknar henne vid DEN HÄR TIDPUNKTEN, säkert galet...

Jag hade bestämt mig för attvara mera seriös med stora hästen, och försöka att inte fästa mig allt för mycket, för att minska smärtan om jsg säljer henne nån dag. Men vafan tror jag? Är redan överkär i henne och det är verkligen svårt att inte vara det kan jag säga. Hon är charmig på ett eget sätt, hon är så snäll och vill alltid göra rätt ♥.


Men ja vad är min egentliga plan med Tess? Det frågar man mig ständigt. Tja man kan väl börja med det att först vill jag känna henne så bra som möjligt innan jag börjar pusha henne någonstans. Hon är ändå en individ   med känslor, inte bara en tävlingsmaskin man bara gasar på och styr med. Nej då.

När vi har lärt känna varandra ordentligt och hopptränat så vill jag ut och tävla nåt smått ca 80-90 de förstaq tävlingarna och går det bra så slopar jag 80:an så fort som möjligt, eftersom det bara är onödigt slit på en sådan häst. Jag hoppas att kunna tävla 110 den här säsongen, men jag vet ju verkligen inte hur vi hinner eftersom jag först kan börja tävla henne i mitten av Juli-Augusti. No time.

Jag har även som mål att mest på skoj starta en LättC dressyr med henne! Hon är riktigt duktig tro mig bara man hittar knapparna. Hon har en fin trav och ett fint steg, så why not? Knappast nån vinst men anyway skadar inte ändå. (Känns konstigt att just och just komma igenom en LättC när jag startat LättA, haha!) Har inte mycket krav inom dressyren faktiskt, jag går på termen "detta är en hopphäst", hon behöver inte kunna alla förvända galopper och öppnor hit och dit. Nej hon skall gå undan för skänkeln och göra snygga byten, och ha en hyfsad form. That's it. 


För framtiden är planerna rätt "på hög nivå". Men jag har inte bråttom dit alls. Tess har tävlat upp till 140, men är som bäst runt 120-130 cm. Så dit upp ska vi ännu nån dag, men BARA med rätt träning och ett jäkla samspel. Vill vara riktigt säker på henne på banan. Det kommer att bli riktigt bra det här, det vet jag. Nu hoppas man bara att allt rullar på som det tänkt och att jag och Tess fortsätter på samma vis som vi börjat, nu säger även jag VI KÖR VÅRT EGET RACE ♥.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar