14 juni 2012

Så trött...

Är hemma och är totalt död på alla sätt, vill typ bara gråta för att jag är så trött. Ska träna men kan inte släpa mig ur sängen, kroppen säger bara nej. Har sovit alldeles för lite de senaste dagarna och det börjar visa sig nu, plus att jag jobbar så det tar MASSOR på mina krafter.

Ska ändå tacka gud nu för att jag slutade 2 timmar tidigare från jobbet än vanligt, och det behövde jag verkligen... I natt ska jag försöka sova ordentligt men vakna i tid för att rida Tess såklart.

Har alltså en morgonridning imorgon också, inte lika tidig som idag kanske men ändå tidigt. Ska imorgon prova att rida henne utan martingal och hoppas det funkar på henne, tycker inte hästar ska ha onödiga hjälptyglar i dressyr och jag anser att hon KAN klara sig utan dem, samma sak det hårda bettet hon nångång rids med. Nej i dressyren så lite som möjligt egentligen, men det ska ju självklart vara för hästens bästa därav huvan o.s.v.

Imorgon ska jag försöka lösgöra henne ännu mer. Börja i en riiiiktigt låg form så hon får sträcka på sig och hitta "hem" lite längre ner. Sen när hon börjar bli stadig där kan man börja lyfta henne mer och mer, men gränsen kommer att komm såklart.

Borde hoppträna så fort som möjligt så hon inte är knäpp nästa gång, måste bara bestämma mig över tränaren nu och ordna allt på plats med sadlar och sådant.

Men nej nu TRÄNING -->




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar