20 september 2011

Den här dagen

Var okej. Var i skolan som var lame, kom hem vilade, åkte till Happy. Drog ut med Matilda på en långtur som gick ända bort till långvik, och min kompis hus. Red praktiskt taget in på deras gård, haha. Turen tog 1½ timme, vilket var skoj eftersom vi har väldigt dåligt med terräng runt vårat stall :( . Vi måste rida ut på vägarna bort från stallet för att komma hit, men det var kul att göra nåt annat än det gamla vanliga.

Nu är jag då hemma, bloggar, surfar runt och kollar på hundar med familjen. Ska bli så kuuul att skaffa en sån! Vi funderar på tax, bichon frise o.s.v. Nån liten, aktiv och lättlärd hundras. Kan bli kul eftersom vår familj kan binda sig lite mer med varann... Eftersom det inte alltid är så lätt i en sånhär "nyfamilj".

Och att skaffa en hund skulle göra mig lycklig. Vi hade nämligen en hund en gång, en chihuahua som togs ifrån mig, allvarligt krossade mitt hjärta. Kunde inte se på en ända hund efter det på ca 1 år utan att börja gråta. Jag älskade Rambo så mycket, och dom tog honom ifrån mig. Det har varit som ett öppet sår, som aldrig läkt. Det har blivit lättare med åren, men aldrig riktit slutat värka. Men det här kanske skulle ge den där sista kicken, att gå vidare.





Baby, U are on my mind. I love you.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar