13 september 2011

Någon bad mig

... Att göra ett inlägg där jag berättar hur jag sminkar mig. Och ja visst det kan jag göra!

Kan börja med att berätta att jag vuxit ur det skedet då man måste sminka sig varje dag, vart man än går. Sminkar mej typ en gång i veckan nu för tiden? Orkar inte mera, alla vet redan hur jag ser ut så so what? Satsar hellre mer när man ska ut och så. Men iaf.

1. ANSIKTSKRÄM! Viktigt iaf p.g.a steg nr.2
2 .En ljus foundation över hela ansiktet ( låter torka några minuter)
3. Fyller i ögonbrynen med en penna för att få bättre form ( rätt onödit faktist)
4. Någon gång kajal på övre fransraden, för att det kan ge ett intryck av större ögon
5. Mascara! Det bästa i hela världen haha. Nej men jag formar NOGGRANT med maskaran mina ögonfransar, dom FÅR inte ligga fel. Är total perfektionist i saken.
6. Lägger på lite solpuder för att se lite mer levande ut, eftersom jag är blek som ett lik annors
7. Kanske lite läppglans för att få "fylligare" läppar. Borde köpa ett nudefärgat läppstift bara sådär btw, eftersom mina läppar är KNALLRÖDA.

Försöker att använda så lite saker som möjligt, och att det int ska se heelt onaturligt ut heller, men det är ju svårt =(

1 kommentar: