23 januari 2012

En sanning











Visste ni att min första häst var en ARABHINGST? Han hette/heter Mel Veraz och jag hade honom sedan 2008-1.1.2010. Han var jätte fin och jätte snäll för att vara hingst, men ofc hade han sina knycker som var jobbiga. I skogen var han jätte jobbig, där vände han runt och skenade hem av onödiga orsaker, detta gjorde mig rädd för att rida ut. Men det sista året vande jag faktiskt mig med det och det funkade jätte bra! Jag hade  bara honom på leasing och när vi bestämde oss för att söka egen ponny till mig så blev jag då förfrågad om jag ville köpa honom. Klart jag ville? Men han är en känd och fin avelshingst, plus att han var då redan kanske 17 år så han var väldigt dyr för sin ålder. Därför skiljdes våra vägar. Jag saknar honom otroligt mycket och tänker på honom jätte ofta, han var ju faktiskt min första häst. ♥ 

Mel Veraz NL ♥

Orkar kanske göra nåt stort bildinlägg om honom senare, har MASSOR bilder. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar