25 januari 2012

R.I.P LOLLU

Begravning nästa för Lollu! Dum som jag var lyssnade jag på hennes fina idé att rida ut i mörkret. Slutresultatet 'r att Happy mitt i galoppen hoppar så fort åt sidan att jag faller av mitt på åkern ca 1 km från stallet. Japp ponnyn stirrar på mig en sekund och sticker hem i full galopp. Jag hamnar gå hem ensam i mörkret med nya ridstövlar (som har nu gett värsta skoskavet). Första gången jag faller av sen 2006! Happy sprang som tur bara hem och verkade okej när jag kollade honom efteråt. Han har aldrig sett så nöjd, stolt och belåten ut förr. Han stod inne med sitt gosiga innetäcke på och åt hö när jag kom till stallet och såg ut sådär att "okej vart har du varit?". Suck.
Noja ledde honom en stund i manegen ännu efter det för att kolla att han inte var skadad, vilket det inte verkade som iaf. Rolig dag för mig alltså! Haha.


Såhär nöjd såg han ut efteråt, jäkligt stolt att han lyckats få ner mig för första gången.


1 kommentar: