30 januari 2012

fråga om kärleken

"Vad är det som är så speciellt med Dasthy? Eller varför vill du ha just honom? Har ni kanske någon histori tillsammans? :)"

svar: Japp vi har en historia tillsammans, eller vet inte hur man ska kalla det. Dasthy är min kompis Nadjas häst faktiskt, och nångång på hösten 2010 så lät hon mig börja rida honom då och då. Och jag blev totalt förälskad i honom! Red honom kanske ett halvt år någon gång i veckan. På sommaren 2011 bestämde sig nadja för att sälja honom, så han åkte till Italien. Jag var med och lastade honom den dagen och det var rent sagt hemskt att veta att jag aldrig mera skulle se honom. Var ledsen ganska länge och saknade honom.




Sedan här nångång hösten 2011 så meddelar Nadja att han är tillbaka i Finland för försäljning (fråga inte varför). Och det kändes bara som ödet, ja bara nee nu fan ska jag köpa honom själv! Så var och testade honom och konstaterade igen, att vilken underbar häst.

Nu blir det ju tyvärr så att jag måste sälja Happy, p.g.a Dasthy... Men hoppas att ett bra hem skulle hittas, då han är det finaste jag har. Det gör  så ont och tänka på det. Men samtidigt vet jag att jag vill utveckla mig, och då vill jag det med Dasthy, ingen annan storhäst. Och den här chansen kommer inte igen.




Och för dom som inte vet så är Dasthy född 1998, har hoppat 135 cm, och tävlat iaf 125 cms banor. Vad jag nu minns haha. Och han är utbildad kanske runt lättA, men inte tävlad.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar