24 januari 2012

Knäpphuvve

Tråkig dag idag, varit trött och väldigt neutral och konstig (för att vara jag då jag aldrig har ett mellanhumör, haha). Imorgon börjar jag som TUR halv 12♥ Och ska till babe så får vakna riktigt "sent". SKÖÖNT!

Men kom nyss från stallet där jag körde ett hårt dressyrpass med Happy. Gjorde förvänd galopp som gick riiiiktigt bra på slutet, kände inte ens att den var förvänd och formen var bra i den i båda hållen sedan, bra känsla! Fast det sket sig på första försöket. Fick till 3 snygga byten också! Resten av tiden ägnade jag mest åt att försöka lugna honom då han hade någon slags fnatt, haha. 

Anmälde mig btw till årets första tävling, bara hemma på stallet men anyway nu börjar det så småningom! Men kommer knappast att gå nåt bra... Då han igen har tappat mellantraven! Suck... Han gick den så bra förra sommaren/hösten. Men nu har han tappat kraften igen. Det är ett jäkla problem med honom då vi missar massor poäng när han vägrar länga. Fast jag vet att han kan superbra egentligen, men det är så svååårt att locka fram. Fan nu blir man sur. Men anyway, det är Lätt B:0 alltså inte riktigt min favorit precis då jag hatar galoppvolterna där för happy gillar att bita fast och springa iväg i dom. Men idag gjorde han dom riktigt riktigt bra! Så kanske det går bra ändå. Har ändå placerat mig i den klassen förr, med bra procent så vi får se.

Btw Matilda var med och fotade så det kommer bilder senare.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar