12 maj 2012

12/5/2012

Var hos Happy då idag, skötte noga om honom när jag kom och lindade benen. Han var så gosig av sig, och jag blev lite lessen igen. Han har sånt förtroende för mig, det märkte även köparen när hon provred honom, han blev helt annorlunda när jag stod bredvid honom. Gubben♥.

När jag fick honom var han så svåår, försökte rymma, springa ut ur boxen, vägrade gå in i vattenspiltan och var jobbig att binda upp på gången. Och var allmänt stressad, men nu idag stod han så här och halvsov:



Så skulle jag ALDRIG Aha vågat ha honom för bara ett halvår sen, nejnej.

Men till ridningen. I början var han jätte jobbig fast i båda hållen och vägrade göra rätt (ingen motor). Men när jag blev lämnad ensam i manegen och kunde fokusera mig så funkade allt? Byten erbjöd han flera gånger, fast han vägrade byta i början av passet. Och så hoppade vi nåt litet hinder bara på skoj och jeeesus han började dra då typ som sken... Och jag var ju utan sadel så, men det gick bra. Fick även en liten aha upplevelse angående hindren, har mycket lättare att få till ett bra avstånd om jag faktiskt räknar stegen högt för mig själv. Gick riktigt bra faktiskt!

Nöjd med dagen och nu ska ja ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar