09 maj 2012

Oaktiv

Yeps, har inte alls hunnit blogga nu på senaste tiden p.g.a klädskåpsrensingar, ridning, skola osv. Men nu är jag tillbaka!

Måndagen red jag dressyr i manegen på Happy. Först var han jobbig och mina nerver small totalt men sedan pratade jag med S i telefon och då hade jag liksom lugnat ner mig totalt och PANG så gick Happy såå bra! Jag var så glad och tänkte anmäla mig till Lohjas aluekisat nu på veckoslutet  men kom på att sista anmälningsdagen var på söndagen, BUU! Han var så bra! Red sedan ut och galopperade i 20 minuter, ponnyn var vild!

Tisdagen så hade jag bommarbete med honom. Han var okej, inte bra men inte dålig heller. Tränade med dom i ca 40 minuter i både trav och galopp (mest för att bygga ryggmuskler). Red ut i skogen efteråt igen och klättrade lite och lät honom galoppera lång och "ner".

Nu är det onsdag, kl.10.40 och jag har nyss ätit MEGA frukost och ska nu iväg och träna (skönt) sedan möjligtvis på väg till skolan, jepp dunno vad felet är just nu...

Happy är idag ute från 1-5 så försöker fara sent så att han kan få vara ute LÄNGE och njuta. Tänk att han far om 3 veckor? SICK! Menmen nya möjligheter kommer ju förstås!

Nu snabbis träna!


Jag vill ut och tävla NU!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar