23 maj 2012

Hygienpass in my ass!

Usch vad jag har tränat nu! Somnade också mellan läsningen haha, överläst? Skulle det gå på svenska skulle jag slippa igenom med 99% säkerhet! Men har allt inpluggat på svenska och igår fick jag veta att jag måste göra det på finska! Så dunno... Får med stooor chans göra om det på svenska en gång efteråt, men tänkte att so what försöker ändå på finska nu!

Och ja juste, om Happy idag så jag ändrade mig med bommarna eftersom jag annors skulle ha hamnat rida i manegen och det var superväder så NEJ tack! Red ut istället på värsta fjantponnyn som plötsligt "blev rädd" för typ en gran och han VÄGRADE gå framåt ( så gjorde han förr när jag just köpt honom) han bara backade och backade ända ut på Börjes FINT plöjda åker och det var pinsamt... Men efter att jag backat förbi honom och typ skrikit åt honom så kom vi förbi, wohoo. Resten gick riktigt bra och han fick sträcka ut i galoppen och han var NÖJD!

Red honom en stund på övre planen och han var riktigt fin och duktig, är så glad över honom just nu! Han blir alltid sååå bra på sommaren, tyvärr så sticker han ju nu :(

Men nu iväg på hygienpasset, tjalalaa!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar