15 maj 2012

utrustningsinlägg nr.2

TRÄNS


Här är mitt hoppträns, ett svart pullarnosträns från hööks. Är ganska nytt faktiskt, köpte det nångång på hösten. Med detta träna har jag ett "rolleri- bett" vilket han funkar bra på.
Använder detta tränset i skogen och vid hoppning.

P.s. till salu för ca 50 euro




Det här är också ett träns från Hööks som jag köpte i samband med att jag behövde ett träns jag kunde använda Kimblewick bettet på i början. Det här är mitt VARDAGS träns som jag använder mest.

Pannbandet är köpt från Hööks nån vecka sen och I love it. Bettet är ett s.k. "Easy Control" bett, alltså inte ett vanligt 3- delat. Det här bettet går inte att "böja uppåt" på samma vis som ett anlgit tredelat och har en lite starkare effekt. Han funkar väldigt bra på det enligt mig.



Det här tränset är ett Jeremy Rudge träns som vi fick o samband med att vi köpte vår dressyrsadel. Skit bra "laatu" på det här tränset btw!

Tränset har remontnosgrimma och ett vanligt sprenger 3- delat bett.

Till salu! 



Ett brunt pullarnosträns från Hööks igen. Mitt och Happys första träns faktiskt!
Älskar det här tränset och har inte velat sälja det fast det är fel färg på det.

Har varit konstigt bra kvalité på detta! Alla stenar sitter kvar och lädret är i bra skick fastän jag har haft det här i över 4 år ? (hade det även på min förra ponny).

Till salu för ungefär 60 euro (inkl. 30 euros tyglar)


Mer eller mindre såna här?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar