20 maj 2012

ilska 20/5/2012

Igår var en rätt bra dag slutligen, var hos "ute" på kvällen eller vi var hos S kompis o.s.v. Var helt kul men vi var redan hemma 2 och det var rätt så skönt, drack inte.

Vaknade idag runt 11 och var sjukt trött och skulle ha kunnat sova längre men nej, Harri ringde och väckte så no sleeping for me... Runyt 2 stack vi ut och åt god mat fast jag var proppmätt och det slutade i att jag mådde SJUKT ILLA!

P.g.a. illamåendet så sov jag en stund och kunde inte alls vakna, men fick tvinga mig för jag skulle rida min kompis häst Carry idag! Och det var sjukt kul, jeesus sån häst! Ganska min stil faktiskt ;)

"Jobbade" mest i traven eller försökte lära känna honom och det gick väl helt okej tycker jag iaf. Inte super men inte skit som jag trodde haha. Micaela passade på att motionera Habs under tiden så det var skönt, skulle aldrig ha orkat rida honom ännu på slutet... Inte mycket mer om ridpasset egentligen att berätta för idag?

Nu är jag skitförbannad rent sagt. Det finns BARA den där ena hästen jag vill ha, INGEN annan! Måste det vara så jäkla svårt? Är så arg på mig själv, har LOVAT att inte förälska mig i hästarna nu men japp klart jag går och gör det. Och typ i en omöjlig en? Nej fan DET SKA funka, det bara SKA! 


Och kan ännu lägga till att orsaken varför jag provade Carry var inte i köpsyfte utan för att kolla att ska jag köpa dressyr eller en hopphäst.



Jepp blogger var cp med youtuben igen så här kommer en video från dagen, suger den så kan ni kolla på den via denhär länken:


http://www.youtube.com/watch?v=X3WZueqG6sM&feature=youtu.be



2 kommentarer:

  1. de va helt perfekt väder på sönda o ni rider i manegen?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. yep fö dom hade timmar på planen

      Radera