13 maj 2012

vågor i humöret

1. Jag har lovat mig själv att gå i alkohol-strejk
2. "Min häst" fick idag jäkligt bra lovord av en väldigt kunnig människa
3. Happy var SUPER idag!

Där kom lite grejer att fundera över. Men iaf, gårdagen var riktigt bra! Hade jätte kul och var riktigt glad vilket jag inte har varit på länge, så en mycket lyckad kväll!

Idag vaknade jag halv 12 sjukt trött även då! Det här börjar bli galet hur trött jag alltid är, och tröttheten har plågat mig exakt hela dagen med dåligt humör. Har stundvis varit totalpsyko och bara gråtit för att jag varit så utmattad. Inte mer om det.

Det är ju morsdag idag så var ute och äta med Mamma på dagen, typ gött men var proppmätt redan från början så var inte så heaven tyvärr.

Vart på stallet runt 5, skötte Happy (som kära Matilda tänkte förgofta med en hundgodis!) och gosade med honom länge före jag red. Sedan red jag ut på honom i ca 20 minuter eller nåt och FAN vad taggad han var alltså herregud. Happy har sina dagar då han flippar och är galet het och idag var en sån dag. Han drog runt med mig i typ hela skogen (skämt) men jag hade faktiskt lite svårt att hålla honom idag. Det bästa var när vi var på åkerna och han blev rädd för nåt som låg i gräset och tog ett mega-skutt åt sidan, och han märkte att jag kom ut balans (utan sadel). Då gjorde han en SÅ typisk Happy-grej han börjar bocka riktigt ordentligt 3 stycken på rakan bara för att busa med mig. Ta mig inte fel han bockar SÄLLAN men nångång så ska han leka   "rolig" och då kör han sånt. Men nej höll mig kvar.

Vi tog även en full galopp igenom värsta vattenpölen som gav sån vattenhinderskänsla att PUH! Och ponnyn blev ju knäpp efter det eftersom han ÄLSKAR terränghinder och vattenhinder så vi höll på att krocka/skrämma slag på stackars Kermit som kom emot i skogen, hehe. 

Efter det så tog jag ett pass i manegen, planen var "dressyrprogram". Tränade olika moment som finns i olika program, lätta dock. 

Som inridningen (som är KONSTIGT svår för oss?!) gick JÄTTE bra! 
10 meters volter i trav och galopp , PRIMA!
Skänkelvikningarna, rätt så bra (brukar gå bättre)
Galopp över "lävistäjän" utan att rusa eller att formen ändras, SUPER!
Och förvänd galopp med formen ställd åt rätt håll och en balanserad galopp, JÄTTE BRA♥

Bästa passet på LÄNGE! Han var verkligen samarbetsvillig och gjorde allt jag bad om. Jag är så nöjd över honom, och det var han själv också. Och som belöning fick han äta gräs efteråt, duktiga han ♥.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar