18 maj 2012

17/5/2012

Igår var en intressant dag pchvet inte vad som ska berättas eller inte. Men ändå.

Började med att åka och kolla på en häst då. Kollade först på när ägaren red och jag var sjukt nervös när jag skulle rida. Kom igen en så stor häst första gången, en tävlingshäst och en vild sån. Hjälp.

Allt gick bra egentligen och jag gillade verkligen hästen men eftersom jag inte känner hästen så blev jag passiv "på hindren" och det irriterade på nåt sätt hästen så efter hindren så drog den ner huvudet och busade iväg typ varje gång. Men fick den ganska bra tillbaka ändå, så med "lite" träning på balans och sånt så WOW! Men vi vet inte än att är det "för mycket" häst för mig i detta övergångsskede. Men jag älskar hästen och vill sååå ha den.
Häst nummer två var inte långt ifrån den första och var ju då ett impulsbeslut eftersom den stod så nära. Trevlig häst i allmänhet men inte i min smak och det klickade inte det minsta. Så vi kom överens med ägaren att nej inget för oss.

När vi började bege oss hemåt så var klockan efter 6?! Jeesus och vi hade startat halv 12? Så det vart ju en jäääkligt lång och intressant dag. Nu får vi se vad som händer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar