10 maj 2012

Det kallas PANIK

Usch fy vad rädd jag blev igår när jag kom till stallet. Jag gick ut och såg Happy i hagen, jag tyckte genast att det var konstigt att han stod så stilla hela tiden, rörde sig inte en millimeter. Så jag hämtade honom och när jag går hem med honom så märker jag att han GÅR PÅ 3 BEN, han haltade rejält och genast man stannade så lyfte han upp höger framben och tittade på mig sådär "jag har ont". 

Jag fick totalt panik! 1. HAN ÄR HALT (min stackars ponny) 2. Vi har hans köpsveterinärbesiktning om en vecka 3. Ingen ny häst!

Men jag gick för att kolla hans ben och då såg jag att två stora stenar hade fastnat i båda framhovarna (klämde antagligen obekvämt i högra) och genast jag tog bort dem så var han totalt normal! Inget tecken på nåt fel och hur nöjd som helst. Fan vilken lättnad säger jag bara.

Hade tänkt ta det väldigt försiktigt i skogen men han var heeeelt normal så vi gick igenom alla gångarter som vanligt och han var duktig och snäll och ALLDELES normal♥.

P.s nästa torsda smäller det!
P.s2. Ingen ypäjä för mig i år :(


1 kommentar:

  1. vitsi ja blev ocså skrämd att har de händt något till Happy!!

    SvaraRadera