26 maj 2012

utmattad till 500%

Happy var ju rätt kul att rida idag, kändes bara LITEN efter min stora kärlek jag red igår. Tränade lite öppnor, byten, skänkelvikningar och sådant för att han inte skulle vara så låst. Gick okej inte super, han gjorde inte arbetet med någon större glädje eller framåtbjudning så det var riktigt tråkigt. Efter 40 minuters dressyrpasset så red jag ut och galopperade honom i 20 minuter vilket var mycket roligare enligt både Happy och mig.

Efter passet så bestämde jag mig för att duscha och shampoonera hela ponnyn så jag gjorde det, och Happy var världens snällaste och tålmodigaste superponnyn! Efteråt fick han äta nomnom gräs ute i grimman (för en gångs skull då han sliter dig) och han var snäll som vanligt.

Efter stallet var jag hemma 11 och hade läkare kl.12. Inget mer om det men är nu på antiobiotika kur, ÄNTLIGEN kanske mina problem slutar!

Efter läkaren köpte vi lite åt roxy&brittan och sedan lunch med mamma och S, najs och efter det till borgbacken där vi var från ca 14-21. Och guuud vad ont jag har efter allt nu! Mina besvär började oturligt att bråka mitt på dagen så hade ont p.g.a dom och sedan ont i ryggen plus fötterna av att jag stått så länge typ haha och slutligen så slog jag huvudet så att jag fick värsta huvudvärken. JEI!

Long story i onödan men ni verkar ju vilja veta vad jag gör om dagarna *haha* så varsegoda då!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar