02 augusti 2012

BANORNA

80 cm banan var MYCKET bättre för där var jag skärpt, pigg och adrenalinfylld. Fokuserade mig mycket mer där. På 90 cm banan så blev det lite slarv, hon började gasa onödigt emellanåt och jag var trött både fysiskt och psykiskt. 

Och väldigt inne på förra klassens vägringar, fattade inte varför. Har nu talat med hennes hästskötare och hon berättade som jag trodde, att hon har haft problem med VATTEN förr, alltså INTE vattenmattor, men riktigt vatten har varit ett problem förr. Hon är INTE hästen som stannar i onödan, never, därför trodde jag att jag förstört henne. Men tur så var det inte så. Fick som tips att mycket träning på vatten, och benen ordentligt fast. Som TUR är inte riktiga vattenhinder vanliga i tävlingar förrän på riktigt hög nivå eller i fälttävlan så det borde inte vara ett framtida problem. Men lösas ska det anyway.

Där är länkarna till banorna eftersom blogger och youtube inte synkkar just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar