03 augusti 2012

God morgon plus lite tävlingssnack

Uppe tidigt igen, vaknar alltid när de andra ska på jobb i detta hus, plus att Jackie alltid väcker mig och även marsvinen. Börjar bli riktigt irriterad på det nu p.g.a. sömnbristen jag får men som tur bär det av till killen för resten av veckoslutet nu och där sover jag som en stock.

Idag är inget speciellt på schemat alls. Rider gör jag inte eftersom min tränare gör det som vanligt på fredagar. Imorgon borde hon ha ledigt men tror att jag rider ändå, orkar inte vara utan att rida IGEN så åker antagligen dit. Det enda som är inplanerat för dagen är att springa, vad kul då... Ikväll ska jag väl antagligen ut, vet inte vart men det återstår att se.

Just nu är allt tråkigt, vill bara spola en vecka framåt och dra iväg och tävla NU. Taggar så mycket, har ingen  aning om hur det ska gå då det verkligen är storstorstor bana vi snackar om nu och det kommer att vara en piggelin till häst, plus våran första regionala start. Oh shit, nerå bra går det! Placering? Knappast! Kommer att vara sjukt många starter och många bra ryttare med hästar de är vana vid tillskillnad från mig som är alldeles ny med min jätte, men träningträning så kommer vi upp! Började ju rätt bra med första tävlingen iallafall! Lovande början.

Målet skulle vara för den här hösten/vintern att starta i ypäjä winter show, OM där finns mindre klasser som 110 cm o.s.v. Men man vet aldrig vad som händer, och ska inte pusha oss för hårt genast. Eller mig själv rent sagt, hon blir bara glad när vi höjer höjderna lite.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar