12 augusti 2012

TÄVLINGSDAG

Kan inte förklara hur trött jag är, alltså shit! Sov ca 4 timmar i natt, fast jag försökte mera men gick bara inte, så är inte på topp precis haha! 

Men ja tävlingen då. Gick väl okej, bortsett från att hon var GALET stark, hon drog tyglarna ur händerna på mig och hade inte så mycket att säga till om precis, hihi. Slutresultatet på det var att jag var 110% nära att missa ett hinder, fick inte henne vänd eftersom tyglarna dragits ur händerna. Red förbi hindret men styrde på och hon hoppade! Men rev klart det, det var rätt så omöjligt att klara det från varifrån dumma jag tyckte hon skulle hoppa. Hon borde ha stannat tycker jag, men nej hon är schysst så hon försökte. Gullet ♥.

Tog inga omhoppningsvägar alls eftersom hon var ur kontroll och det enda jag hade velat (om jag haft kraft) var att bromsa henne och rätta upp henne, mission failed. Så red inte tid eller nåt, ville bara BROMSA och sedan gasa på om man ville, men tja med hennes egna fart skulle vi ha placerat oss om jag inte hade ridit "förbi" hindret haha! Kul att jag skulle ha placerat mig även fast jag VERKLIGEN INTE försökte. Men tja så här gick det idag då, men är rätt nöjd ändå! Placeringen skulle ha kommit utan MITT misstag, och om jag inte varit trött hade jag klarat av att räta upp mig, och hålla henne. Men fixar till det nästa vecka på nästa tävling (hoppas jag)!

På videon så kan ni se hur trött jag var från första början, orkade aldrig hålla in henne det "sista" steget som jag hade velat ha, galoppen var stor och lång. I omhoppningen totalflippade ALLT. Men nästa gång skärpning med både sovandet och ätandet före tävlingen. Var verkligen alldeles slut här, och det ska INTE hända igen. Men anyway, andra start och mina dumheter bara, hästen kan och vi ska visa alla!




Gapskrattar åt min sväng eller vad man ska kalla det haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar