09 augusti 2012

DÖD.COM

Update är NOLL! Har inte hunnit, har yrat omkring överallt och ALDRIG haft en ledig stund. Så har inte suttit vid datorn för 1 min, men nu!

Igår var det springning på morgonen, not good igen... Klarade typ inget men sprang nåt på 2 km bara för att. Men tja idag bättre tag, VILL springa min 5 km! Det var en så underbar känsla, powerful på nåt sätt bara. Anyway, efter springningen så var det dressyrträning som gick SKIT dåligt! Alltså herregud vad låst hon var överallt, och mina nerver höll inte. Var nära gråten många gånger samtidigt som ryggen värkte, armarna krampade och orkade inte sitta i traven p.g.a. burnout. Det är SÅ jobbigt att rida en så stor häst och det märkte jag igår till 100%. Var så arg att jag inte kan förklara, men jag VET att det är mitt fel och INTE HENNES. Men ta mig inte fel, min dressyrtränare sa senast igår att hon är en sjukt svår i dressyren. 

Tess i dressyren är inte lätt att förklara men ska försöka ändå... Hon blir alltid SJUKT bra efter ca en halvtimme och hon kan verkligen ALLT man kräver, men början kan vara riktigt jobbig, iallafall om jag rider med nån annan så jag inte får fokusera mig eller har dressyrlektion. Hon måste lösgöras vid varje pass, mycket öppnor och sånt för att bli mjuk och bra, annors går det ALDRIG. När hon blir bra så är hon SÅ UNDERBAR♥ men när hon är jobbig så vill man bara gråta och ge upp nångång. 



Hon gör på det sättet att hon tar tag i bettet och drar upp huvudet och vägrar ta kontakten jag försöker be om, bara ignonerar det. Vissa säger "ta i hårdare tills hon släpper!" men det FUNKAR inte, då tar hon i ännu mer. Hon är en känslig häst som är väldigt stark nämligen. Rider du med lätt hand går det oftast bra, om du "släpper taget" i exakt rätt sekund. Du måste vara lätt på handen men ändå ta i, och det är sjukt svårt att kombinera. Därför är dressyrlektionerna sjukt svåra...

Tja, om vi inte talar mer om det så kan jag berätta att efter dressyrlektionen hämtade jag bästa Maria hemifrån och körde till oss. Här fixade jag mig och vi drog iväg mot stan (då vi skulle ut) men vi ändrade våra planer tillslut. Haha!



Idag har jag inte gjort nåt förutom tränat och varit jäkligt trött för att jag vaknade av barnskrik, och lade mig igår runt 3. Så är TRÖTT. Ikväll ska jag rida ut på Tess och chilla, har burnout så behöver bara låta henne ta det lugnt och lunka på efter gårdagens TUNGA pass och få min hjärna att sansa sig lite.





1 kommentar: