16 augusti 2012

tillbaka

Ursäktar att jag har varit verkligen frånvarande några dagar nuu, men det beror på att Tess haltat och då har jag på nå sätt inte haft nåt att skriva om? I samband med det for motivationen yberdown så har inte kommit på nåt kul att blogga om.

Men anyway hade idag skola från 8-10.50 och sedan så drog jag genast till Tess. Var stressad då idag var kontrolldag, men jag longerade henne och märkte inget fel? Hade henne på hård raka och märkte inget. Så bestämde mig för att extempore-rida henne. Och det gick rätt bra, stel var hon eftersom hon stått 3 dagar men annors bra. Lite trög för galoppombytet (jo provade) men tror allt beror på att hon stått så länge och är lite "rostig" kan man säga. Red väl typ 30 minuter eller nåt, försiktigt. Mest lösgörande skänkelvikningar i skritt och sedan lite jobb i trav, och ca 2 varv i galopp i båda hållen. Inte mycket mer, skrittade sedan ute. 

Imorgon ska min tränare rida till henne och kolla hur hon är, får jag grönt kort så är det start på söndan! Jippie! Annors så är det chilling bara. Men hoppas det är okej nu.

Idag är planen bara att åka in till stan oxh fixa typ horse show biljetter, springa en låååååååååååång runda på kvällen och sedan nu VÄRLDENS CHOCK! LÄSA PÅ FRANSKA! Jag och läxor? Va? Nejmen nån ny lust har vaknat i mig, en vinnarlust. Jag ska klara av de här kurserna jag SKA och bli student. Vill inte vara nån loser. Nej tack.

Imorgon är dagen med stort D. Älskling kommer hem och jag ska såååå vara med honom hela dagen. Vi har redan spiderman bio inbokad, men sen bara mys tror jag. Eller ut? Vet inte! Är bara såååå excited för imorgon, och vet inte varför, och det känns så långt dit då jag har skola från 8-4 imorgon, buhu. We'll I will survive, nu ska jag kolla friends och ta en nap för är död.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar