22 augusti 2012

pissed day

ÄNTIGEN hemma! Dagen har varit konstig, har varit alldeles trött i huvudet hela dagen, mått illa o.s.v. Blev inte bättre av att jag fick skäll av nån "random" tränare, som varken känner mig eller min häst bara för att jag ledde henne i grimma. Och sedan när jag bytt till träns var det inte bra heller. Dålig attityd tyckte jag bara, man kan säga till om man vill men man behöver inte trycka ner och fräsa. Men personen i fråga var rätt schysst till slut anyway. Var bara själv lättirriterad då.

Efter att ha lett henne så red jag shakira i manegen i ca 30 min, alla gångarter lite igenom och så lösgörande arbete mest i trav. Öppnor, skänkelvikningar o.s.v. Gick grymt bra! Ville ofta bara hänga sig i bettet men fick henne bra upplyft.

Måste bara säga att hur i helsike har jag kunnat rida ponny?! De är SJUKT små, och kände mig som en jätte på henne fast jag bara är där runt 160 (3). Men bra gick det, det vara bara sååå ovant. Men kul när Shakira bestämde sig för att dra rodeo på åkern och stegra sig så skrattade man bara, hon kom inte undan hur hon än försökte, är van med så mycket större hästar att hon var totalt "fast" mellan mina skänklar. Så när hon försökte sticka i sken, blev hon på stället och hoppade. Haha tönt!


Tog även in Lucky, och skötte det jag skulle med Tess. Och när jag kom hem var klockan 8? Hade varit på stallet lääänge, utan större orsak.

Nu har jag proppat i mig kvällsmat i massor och väntar på att maten ska smälta så att jag kan springa en bit. Känns motigt just nu faktiskt, men måste...

Är sjukt störd på min pojkvän eftersom han är långt borta, och har kul med sina kompisar och inte saknar mig alls. (Överdrift jaja)


Skickade denna till honom för att visa att jag var störd.



5 kommentarer:

  1. Hon ääälskar maastoesteen, min lilla fjant! <3 Men joo, hon e jäkligt junt när man int låter henne gå utan hon bara står och trampar på ställer, awiih!

    SvaraRadera
  2. Hei vad är det med tess?

    SvaraRadera
  3. E de en av Barbis morot
    ja vet idiotisk fråga men ville veta =DDDDDDDDDDD

    SvaraRadera
    Svar
    1. hhaah joo ja sa ju att ja tog en för att ja va hungri :D

      Radera
  4. älskar bilden haha :D

    SvaraRadera