14 augusti 2012

POWER

Tja vad ska man blogga om? Har inget på G, eller jo ett utrustningsinlägg ska jag göra för att det önskades, men annors tomt. Bajs jue!

Idag var det första ordentliga skoldan, helt okej gick det ju. Första lektionerna var jag som i koma, borta och pratade inte med nån. Resten så vaknade adhd jag och var totally unstoppable, hatälskar den sidan av mig. Älskar att känna mig glad och att vara mig själv, inte trött och i egen värld. Men samtidigt jobbigt för att jag blir verkligen vild som fan, och unstoppable med mina ord och idéer. Inte alltid bra. Men på nåt sätt känner jag mig starkare nu än nånsin, orsak unknown. Känner mig som att f*n nu kör vi och fixar detta i allt. Jag är frisk, har hästen jag aldrig kunde drömma om förut och en period kvar i skolan och bloggen stiger och  människor vet om att "jag har dendär bloggen" STORT! För mig iallafall.

Känner mig även glad över Happy, han har det bra, han minns mig och vi kommer alltid att ha det "Lilla speciella" han och jag. En dag så blir han min igen, wait and see. Skall han på pension så är det hos mig, efter detta hem ska han antingen stanna där och ha det bra eller till mig. Och jag lovar mig själv att hälsa på honom  alltid då och då, för jag behöver honom och har den känslan att han behöver mig lite. Glömmer aldrig orden som nya ägaren sa när hon provred honom "man märker att han har ett stort förtroende för dig, genast du ställer dig bredvid honom så blir han lugn". Min bebis.

Det jag har med Tess, wow vi är redan längre än jag och Happy kunde ha kommit på PRESTATION men kontakten med Happy kommer jag knappast aldrig att få med en annan häst. Han är speciell lilla ponnyn, inte den som gnäggar åt en varje gång han ser en (som Tess gör), utan den som beter sig bra med den han litar på, och jag kunde alltid lita på honom utan att vara rädd. Svårt att förklara. Men Happy kom till mig med titeln problemponny som hade slängt av sin ryttare 3 gånger i rad och sparkat henne i huvudet tills ryttaren sagt "jag sätter mig ALDRIG upp på den ponnyn igen". Han såldes som "världens snällaste som man kan göra allt med". För det stämmer, underbarare finns ej.

Allt är bara power nu, och hoppas på att turen följer med mig nu!


1 kommentar: