10 juli 2012

Dressyrträning 9/7/2012

Träningen gick väl helt okej. Antagligen bättre än förra gången, vi krävde mer idag ch efter en jäkla massor koncentration gick det alltid, men lätt? Nej.

Vi övade mycket på att ändra "ställningen", att kunna ställa henne utåt utan att hela kroppen böjs och att ställa tillbaka. Gick riktigt bra! Sedan var det skänkelvikningar, in i skritt och mitt på plan mitt i rörelsen övergå till trav. VAR SJUKT SVÅRT! Var säkert det svåraste jag gjort allvarligt, iallafall när Tess började bli trött och lite döv för skänkeln på slutet.

Vi avslutade med öppnor i skritt, och avslutade där då jag höll på att dö i stortsett, benen bara krampade och ryggen med. Jobbigt att rida storhäst kan jag säga, HELT annat än ponny att hålla ihop det paketet.

På slutet tappade jag totalt förmågan att rida. Det var omöjligt och så svårt allting. Och var kraftlös, det gjorde så att jag rent sagt inte KUNDE kämpa mer på slutet så när hon bråkade nåt smått med formen så böt jag bara håll och provade där tills det funkade. Orkade inte bråka mer då.

Men hon var riktigt fin faktiskt, men på slutet var hon stundvis jobbig när jag var så kraftlös, och hon ger inget gratis så jaa, så såg det ut också emellanåt haha! Men är riktigt nöjd annors! Hon var så lätt i munnen och inte alls het, hade super koll verkligen idag, övningarna har funkat och gårdagens kontrollförsäkring med starka bettet gav tydligen resultat.


Bilder från vår sämsta stund kommer senare, haha! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar