19 juli 2012

Deep

Deep finns inte no no, just nu njeh. Zero. Ser de andra bloggar om det ena eller det andra men jag är bara tom? Sen älslingen försvunnit så har min hjärna varit totalt tom, förstår inte?

Vad är det som gör ett såntdär kaboom-inlägg? Jo idéer, planering och ett bra "skrivarhuvve". Jag har alltid haft turen att ha det, ett huvud fyllt med super idéer i skolan och hr kunnat skriva superlångt. När jag var på tvåan skrev jag 10 sidors essäer och ville skriva längre, men fick inte. På nian var jag den som fick 9 ½ i essäerna, för skrivande är min starka sida. Har alltid haft lätt för att få tankarna att flyta, och gå in på djupare nivåer men ändå hålla röda tråden.

På senaste tiden känns det som om jag har tappat det på nåt vis. Hittar inte längre dit vart jag vill. Förr fick jag alltid en jäkla slutkläm på allt, ett såntdär WOW men nu what? Svart, tomt, eko. Men nejdå jag vet att jag kan göra jäkligt bra inlägg bara jag vill, jäkla deep. Men det känns bara inte riktigt som min grej, det känns fake och tillgjort på nåt sätt. Kolla bara på Linn Olssons och Nellies lååånga inlägg. Jo jag vet, de skriver bra, sjukt bra men jag blir mest irriterad. Liksom drama. Kan inte förklara, känns som om man förstorar saker, men det är bara JAG som tycker det, jag är inte FÖR långa deepshit inlägg, jag läser dem inte, utan hoppar över dem istället.

Och ja då jag är själv medveten att det här blev lite av ett deepshit inlägg, detta är för att jag INTE planerar det. Jag började skriva från att inte ha nån som helst inspiration, till att låta det flyta tills wow jag hade skrivit nåt, hittat tråden.

Från och med det här, så lovar jag dock att göra fler LÅNGA inlägg. Jag vet att det behövs för denna bloggen, fast det är tidskrävande och bara tungt. Men yes I know, så ska ordnas. Men jag är inte personen som tvingar mig att skriva när jag inte kan, då blire igen ett halvfärdigt inlägg i "utkast" som inte blir till nåt.

Men nu tar vi bloggen upp igen!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar