13 juli 2012

13/7/2012

Dagen började med att jag vaknade skitförbannad för att jag inte hade sovit på hela natten för att marsvinen hade busat med varann KONSTANT, hela natten! Så var trött, men bedtämde mig fö att åka med Carola och gänget till hipposport och sedan för att hämta Tess sadel från stan, och sedan till stallet fastän Tiina skulle rida henne idag.

På hipposport var vi länge och kollade på olika saker. Jag hade dock inte tänkt köpa nåt, men köpte ändå en lickit/lik-it till Tess av smaken hallon bara för att det lätt så gott. Efter det så åt de på Mc Donald's och sedan hämtade vi sadeln.

Kollade lite hjälmar, bling-bling KEP:en  var sjukt snygg

På stallet så skötte jag om Tess supernoga. Alltså borstade och pynjade i säkert 1½ timme tills hon verkligen glänste. Började då med en massiv borsting och sedan så sprayade jag show shine över hela kroppen, och utredningsmedel i både man och svans. Hon blev så fin! Passade även på att smörja hovarna med hovbalsam för att känna mig riktigt duktig. 



Nåt som gjorde mig superglad var att idag fick jag totalt borsta hennes huvude, och medan jag gjorde det så stängde hon ögonen och sjönk ner med huvudet och halvsov, hon verkligen njöt av det. Och det var så fint och se då hon verkligen hatat det förr, och varit livrädd.

Inte mycket mer än det som har hänt? Hela dagen for som i ett vips, och jag var hemma först närmare 8? Och är så trött och har verkligen ingen lust att göra nåt alls idag så är bara hemma och sover ♥.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar