08 juli 2012

SJÄLVSÄKERHET

Hemma, har typ sovit hela dagen och är fortfarande dödstrött, NU ska de här missade sovtimmarna sovas tillbaka! Måste ju innan man kollapsar helt och hållet.

Nu är planen att snart börja dra mig mot Tess som ska få springa av sig rejält i manegen. Mycket galopparbete och sådant tror jag att jag ska fokusera mig på. Och antagligen lydnad igen, efter gåradagens stickscenario. Blev riktigt sur då faktiskt, tjejen har börjat känna sig hemma eller nåt, haha! Skulle kanske kunna ta det skarpa bettet idag för att få en bra känsla på det hela... Men knappast, gillar inte "starka" bett så blir väl 3-delade som vanligt.



Nu har vi förresten första tävlingarna inprickade! I riihimäki den 22.7 klasserna 90 & 100 cm. Men detta är inget säkert, först kollar jag hur hopplektionen funkar på onsdan oc så vidare, men går det bra så jaa here we come då! Och efter dem skulle det vara Seahorse week, jaaa!

Vad ska man göra efter det idag? NO IDEA! Okej ja hänga med killen för han åker imorgon till armén så ja vår sista riktiga lediga dag på ett år... Så kommer lätt att vara där ikväll med älsklingen och bara mysa eller nåt, man vet ju inte. har typ festlust? MEN NO! Nu har den där j*kla dåliga vanan kommit igen, inte ut hela tiden. Det hade jag på vintern också, alltid ut nr man hde chansen. Ingen skillna dom det var måndag, söndag, skola nästa dag, studenskrivningar eller en häst att sköta. NEJ inte igen in på det mönstret tackar.

Nej nu rida, rida, rida, satsa, satsa, satsa! Mera muskler, mera känsla och mera kraft och självförtroende. Det är nåt denna häst kommer att ge mig, ett jäkla självförtoende på banorna, det är det jag letar efter. Du MÅSTE lita på dig själv om du ska bli duktig. För gör du det, så vågar du satsa, du vågar ta risker för du vet att du kan att NI kan. Tror man ine på sig själv så rider du halvfärdigt liksom med tanken "oi om man överlever" och tar alltid det säkraste besluten, den längsta vägen, den lugnaste galoppen. Det funkar inte i längden, nope. 

Men menar inte nu att jag kommer att gå in och vinna alla tävlingar nu, haha big no! Jag kommer att gå på säkra sidan tills jag känner att jag klarar av henne tillräckligt bra inne på banan. Sedan f*n vänta bara!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar