23 juli 2012

Dagen 23/7/2012 och lite planering

Idag har dagen varit skoj till hundra! Hoppade runt 3 på en ÖVERPIGG Tess som gärna ville skena runt hela banan, pust! Noja som sagt gick det rätt bra när jag kom ihåg att verkligen använda rösten för att ta ner på farten och att ta verje uppgift i taget.

Så länge hon ser ETT hinder och fokuserar bara på det är det bra, men genast hon förstår vart vi är påväg efter ett hoppat hinder så faan var hon drar och hoppar på. Det måste vi jobba på, att hålla henne lugn mellan hindren, hon drar gärna tyglarna lite ut händerna och drar på själv. Som tur gör hon inte det att hon tar och hoppar sjukt långt ifrån så att vi dör, utan kryper hellre nära på hindret och hoppar nära. UPPSKATTAR! Eftersom om en häst blir van att ta sats långt ifrånh så börjar de ofta vägra, och de vill jag undvika.



På slutet rullade vi ändå igen över en bana runt 110 och det gick rätt bra förutom serien som gick alldeles för fort, men annors nöjd. Och hästen var mer än nöjd! Skönt för henne att få skutta av sig lite.

Imorgon: chill dressyr eller nåt, planen gör jag upp imorgon genast jag vaknar, antagligen träna på att kunna samla galoppen till nästan stillastående, vilket hon kan. Mycket galopparbete på G. 

Onsdan: så vet jag inte än, nåt ska jag komma på. Kanske rulla över bommar i bra tempo och hitta sprången ordentligt. Och sedan skos hon kl. 1.

Torsdan: har jag dressyrlektion kl. 12-13 

Fredan: Tiina rider

Lördan: ledig?

Söndan: Skogen/dressyr

Efter ridningen idag så har jag inte gjort så mycket, hann bara äta och sedan springa en tur på ca 2,5 km chill och bra. Och konditionen höll igen, thumbs up!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar