17 juli 2012

A new day

Vaken och är bättre, men nu är nya saker och snurrar i mutt huvude, wow what a surprise. Men har lärt mig att ignonrera det rätt bra nu för tiden. Poäng till mig då. Vad som hände igår vet jag inte alls, var bara död, arg och frustrerad på allt och alla ungefär.

Mitt humör beskrivs såhär

Idag är det stalledigt, Tess rids av Taina hennes f.d. skötare, skönt att ha kunniga människor man verkligen litar på som kan ta hästen. Och nej det är INTE så att jag inte vill rida, hon vill själv rida och då får hon gärna för mig. Snålar inte.

Nej men ska väl till stan eller nåt, lite normalt liv? Känns alltid lika konstigt.

Gårdagens ridlektion gick väl okej. Jag var trött, och höll på att svimma igen så det var sjukt jobbigt. Vad det kan vara skillnad att rida en ponny och en häst på 170! Vi gjorde iallafall mycket övergångar, de gick rätt bra men där måste jag även jobba "magmusklerna av mig" rent sagt. Sedan gjorde vi serpentinbågar och det var ett helvete, för jag höll på att dö, och Tess drog alltid åt det nya hållet och genade och ville "falla inåt", så där fanns ju mycket att göra. Vi avslutade med galopp FRAM på långsidorna och sedan ta tillbaka i tid för kortsidan. Ja det var ju inte lätt, haha! Men funkade till slut.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar