15 juli 2012

Tess 15/7/2012

Red fram Tess i skogen i ca 20 minuter. Red i skritt och trav och hon var jätte snäll och försökte inte sticka, men insekterna var jobbiga så hon ruskade på huvudet hela tiden. Men iallafall. Vi klättrade mycket och gick på riktigt kluriga stigar där hon hamnade lyfta på benen ordentligt och kolla vart hon steg, det var inte så lätt inte. Märks att hon inte är van med sån mark som jag brukar rida i, haha! Men hon lärde sig väldigt fort att granska stigen hela tiden framför sig.

Red sedan ca 40 minuter i manegen där jag övade avstånd på en bom. Tog henne riktigt kort och passade in stegen och tog riktigt stor galopp och passade in. Gick SUPERBRA! Är verkligen nöjd över oss båda, då jag har sjukt svårt att uppfatta avsprångspunkten, men idag så lyckades jag faktiskt se den med blotta ögat långt före själva bommen så en jäkligt stor förbättring! Detta kan jag bara tacka Tessan för som har en såpass justerbar galopp att det är lätt att lära sig hur man ska "använda den". 

Nu är jag hemma som vanligt och försöker hålla både humöret uppe och mig själv vaken. Inte lätt då jag är sjukt trött, tackar marsvin igen... Ska bara nörda mig med datan hela kvällen/natten och ha det chill. Sista dagen ensam hemma jue. Skönt faktiskt att få liv i huset igen... Eller vet inte? Har varit sjukt najs att vara ensam i 10 dagar också men känns riktigt bra att inte vara ensam längre kan man ju säga.

Och jodå bloggen är av tråkigaste slag just nu, I know. Men kan liksom inte skriva? Min hjärna är totalt tom när jag försöker komma på nåt att skriva, så det blir inlägg efter inlägg som sparas halvfärdiga och som aldrig publiceras. Måste vakna av blogg-koman nu.


1 kommentar: