08 juli 2012

Tessan 8/7/2012


Börjar med de positiva nyheterna. Tess var FANTASTISK idag! Hon har aldrig vart så bra nånsin! På slutet  var hon så lätt i munnen så att det var som om att ha en fjäder i handen, det var SJUKT! Trodde inte mina ögon, alltså herregud vad bra hon var! På slutet vfick jag till GALET bra ökningar, jag riktigt tappade hakan, Trodde ALDRIG att hon kunde kännas så här bra! Fattar noll men är såå glad!




De negativa är att Tess ömmar i vänster framhov, liksom på insidan. Hon liksom rycker till om man rör där, men är totalt ren i ridningen? Kollade med Nina och vi gissar att hon bara trampat på nåt vasst ute i hagen eller nåt, knappast nåt värre. Men ska ännu kolla med Tiina imorgon när jag har lektion på kvällen.



En annan kul grej var det att jag red ut på henne idag själv för första gången. Gick dock bara runt åkerkanten men hon var sjukt snäll, så var nöjd att hon inte försökte bli stark eller nåt. Men tyvärr så bråkade flugorna med henne hela tiden, så hon kastade med huvudet HELA tiden. Men no can do, sån är hon.


En sak som är jätte kul nu är att jag alldeles tydligt har börjat märka att Tess vet vem jag är och att hon har börjat lita på mig lite. Numera kan jag röra hennes ansikte, och hon buffar alltid på mig och sätter huvudet i min famn. Konstigt, men sant! Märker redan så stor skillnad, hon är inte skygg mer och det gör mig glad.

1 kommentar: