20 juli 2012

ÄNTLIGEN HAR DE TVÅ VECKORNA GÅTT!

Idag är det full fart och framåt! S kommer hem igen! Jag kan inte förklara hur mycket jag har väntat, alldeles SJUUUUKT mycket! Men han kommer väl först ikväll, buu! Orkar inte vänta liksom?! Vad ska jag göra tills det?

Idag rider jag inte, Tiina rider aka tränaren, superbra träning för Tessan so no stress for me, chill! Åker kanskekanske dit ändå bara för att jag inte har annat för mig (skaffa ett liv eller nåt?), men knappast... Vill gärna ta tid på mig att bara VARA nu när jag har chansen. 

Gårdagen gick väldigt bra med henne. Hade bestämt att väldigt lätt pass, inget svettande eller nåt, bara uppmjukande och stretchande från hoppasset dagen före. Gjorde öppnor i hela passet, i alla gångarter från början till slut, och redan efter de första i skritten så var det wow! Har så hittat min uppvärmingsteknik nu! Hon gjorde dem väldigt bra i traven och galoppen också.


Övade även det som min hopptränare gav mig i läxa, att få en riktigtriktigt kort galopp, och oj vad jag fick till det några gånger, hon typ galopperade på stället! Men detta var ingen lätt uppgift, nono! Jo hon har lätt att samla och länga, men att få henne att "ta hjälperna för det" är inte det lättaste, då hon verkligen måste lyssna på sitsen då, och det är inte det lättaste med en så stor häst. Men jo bra gick det, som belöning fick hon öka långsidorna.

Imorgon har hon ledigt, eftersom jag är på bröllop hela dagen och omöjligt kan rida, så det gör riktigt gott åt henne nu. En riktigt förtjänad vilodag ♥.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar