24 juli 2012

My day 24/7/2012

Kom idag till stallet där runt 2 som värsta zombin. Var trött och småsur, och orkade verkligen inte vara glad. Men oj sån uppiggande effekt den där hästen har på mig. Blev supereffektiv och borstade LÄNGE, showshinade, redde ut man och svans etc. Det tog nån timme eller nåt, efter det så red jag på planen i en timme mycket galopp och byten. Hon var verkligen på och ville springa, men fick henne rätt bra hållet och tillbakasamlad. Gick ut i skogen efteråt och gick, inte mycket mer.

Efter ridningen så hjälpte jag Ida att hoppa Barbi en stund och det gick bra tycker jag, och det kändes som om mina tips hjälpte henne. Good feeling, oj vad jag skulle vilja träna påriktigt... Men det kan jag ju inte, men det skulle vara sjukt kul.



Nu har jag ätit massor! Muskler, muskler och ska vila en stund och sedan ut och springa igen nån runda, sedan kanske kompisar och imorgon vakna superpigg och rida halv 11. Bommar står på schemat och att lära sig riktigt bra avståndspunkter. Har varit hysse med det senaste tiden, vart vaken till 3 igår för att jag stressade för det. Ridnarkoman? Måste lära mig att skilja på livet på stallet, och min egna tid, inte ligga och stressa ihjäl mig.

Men ja nu vila, TRÄNA, och springa -->



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar