06 juli 2012

Ridpass 6/7/2012

Började hela passet med att värma upp som vanligt, långa tyglar trav och galopp utan att kräva nåt. Efter en stund samlade jag upp henne och red henne i galoppen tills hon fick en jäkligt bra rytm på slutet och fick till fina och BRA byten utan att rusa.

Tess är sån att i början så vill hon bara chilla, men på slutet så behöver du inte göra nåt alls för att hon ska funka, hon gör det av sig själv, formen check och rytmen check. Därför är hon lite speciell att rida. Men ja efter att jag kommit till det här WOW nu är hon bra -skedet så lade jag ut två bommar och började leta bra avstånd till dem i galopp. Emellanåt blev det lite tokigt, men på slutet fick vi till det några gånger riktigt bra och vi var väldigt nöjda!

Tess var HELSVETTIG efteråt så höll tydligen på med bommarna rätt länge, i ca 30 min i sträck men det gjorde så gott till både henne och mig för vi hade SJUKT kul och Tess var verkligen med på noterna, hon tyckte väl det var skönt att slippa dressyr tramset för en gångs skull.

Red henne idag på hennes "gamla" bett/hoppbett alltså flippanbettet och hon funkade sjukt bra på det. Det ger mig dendär lilla kontrollen jag behöver när jag vill t.ex. på hinder eller i skogen.

Efteråt fick hon duscha och blev riktigt bra omskött, plus att jag tvättade alla hennes grejer efteråt. Nöjd häst och nöjd jag ♥




1 kommentar: