31 juli 2012

vänner

Jag är inte en människa som är kräsen med dem, big no. Jag kan så ÄRLIGT och STOLT säga att jag har mina sjukt nära vänner som är 19 år och som är mina soulmates. You know it Lina, Kajsa, Maria och Stina. De är de som jag kan lita på 110% och ringa till när nåt är på tok och som jag får stöd av no matter what. Men jag kan så glatt säga att jag har SJUKT bra vänner under 18 års strecket. Vera är nu 16 och vi är så bra vänner och har alltid varit det,  Cami är väl 14 eller nåt? No problem. Och det roligaste är att jag har en vän som jag tycker såå mycket om och hon är 13 = Matilda.

Ålder spelar verkligen ingen roll till mig, alla ska kunna umgås med alla tycker jag. Iallafall i en sån sport som ridningen är, alla hjälper varandra och kommunikationen måste fungera för att ha en bra stämning, så äre bara. Jag kan gott hänga med 10 åringen som med 47 åringen. Åldern är ingen skillnad. 

Man kanske anpassar sig till personen man talar med på det sättet man talar och beter sig, för det är nödvändigt. Typ skulle inte kanske gå och prata med 10 åringen om hur jag festat på veckoslutet? Eller till den vuxna om vad jag har shoppat i förrgår. Njeh, man får ha en hjärna.

Åldern är bara en siffra för mig. Bästa vännen behöver inte vara jämngammal så länge man bara förstår varandra och kan vara sig själv. Det är typ det viktigaste i en vänskap, att man accepterar varandra som de är och att man inte behöver spela "nån annan" för att duga.

Jeeesus jag har haft såna vänner (inga namn) men som anpassat sig till mig eller mina vänners liv för att vara likadana, de gör om sig själv till en annan person för att passa in. Nej fy för det, man bara lurar sig själv och alla andra. Jag kan säga er att de som gjort så har inte stannat i mitt liv, man separeras när man märker lögnen, så är det bara. Man kan inte leva på en fejk-identitet.

Nej var er själva, det lever ni längst på.




Jag 18 Vera 15





Jag 18 Cami 13





Alla 18, förutom Maria.



Jag 18 Matilda 12



3 kommentarer: