13 november 2011

12. Min favoritgren

Hmm detta funderar jag alltid på då och då, och kommer fram till slutsatsen att det är skitsvårt att välja. Tävlar ju då mest dressyr och gillar det massor, men nu har jag igen börjat vara intresserad av hoppningen också igen. Trodde att det var ett kapitel vi lagt bakom oss med Happy, men han har varit så bra det senaste halvåret att ska ta vara på det när han tycker det är kul.


Dressyr är en skitkul gren när allting funkar. När ponnyn är framåt och du riktigt känner hur steget flyger och hur han har viljan i att skjuta fram i en rikigt bra mellantrav, eller en snygg skänkelvikning. Samarbete är dressyren, och koncentration och att utvecklas tillsammans. Därför gillar jag dressyren.

Hoppning däremot är lite som att ta en paus från all koncentrerad dressyr och att få släppa loss lite, lite "fläng" oj inte bra att säga.  Men ni vet farten, höjden, spänningen. Ojoj kan inte ens beskriva känslan när du verkligen fått till en bra serie, eller gjort nytt höjdrekord och du märker hur glad ponnyn är, och hur glad du själv blir. Det är stort.

Tänker nu trotsa och säga att jag inte har någon favoritgren, gillar båda två, och rätt bra på det sättet också tror ja?



Vad gillar ni ?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar