06 november 2011

8. Min största rädsla inom ridsporten

Jag är inte precis rädd för något inom själva ridningen. Hoppning går bra, dressyr bra, skogen relativt bra. Men det jag är lite rädd för är att misslyckas. Jag har jäkla svårt att ta ett dåligt resultat, eller att bli oplacerad eller att ha ett dålgit pass. Det kan jag sura över i flera dagar efteråt. Detta är ju då synd eftersom Happy är såå samarbetsvillig, och vill (nästan) alltid göra rätt. Då är det synd när mina nerver säge rupp kontraktet och jag blir skitsur på honom, fast jag vet att jag egentligen BARA kan skylla på mig själv.

Man måste lära sig att ta både framgångar och motgångar, fast det kan vara jäkla svårt ibland. Men det är vad ridningen handlar om, att jobba för sina mål.


Framgångar



1 kommentar:

  1. Man måste tänka att man är helt TILLRÄCKLIGT bra!

    SvaraRadera