22 november 2011

Never felt like this before

Urk sådan mättnad. Bakade moccarutor och åt allvarligt typ upp alla haha. Nej inte riktigt, men ändå alldeles för mycket. Men bryr mig inte (typ), bra träning för mig! Juste på tal om träning så jag red ut med fjanten och han var superskojig! Första gången på länge jag faktiskt kände en gnutta av rädsla där uppe på ryggen faktiskt. red ju då så dum som jag är ut barbacka, och ponnyn blev alldeles TOKIG! Slängde med huvudet, steppade, hoppade åt olika håll, stack iväg i halvsken etc. Jeesus vi höll på att gå omkull en gång p.g.a att han bestämde sig för att skenhoppa över ett dike. Men kunde inte göra annat än att banna lite och sedan skratta, han är så rolig när han är på det där humöret!

 Gud så stor skillnad det är jämfört med när jag fick honom, herregud... Jag var livrädd för honom och att rida i skogen var det inte ungefär ens tal om! När jag gjorde det så hade jag kimblewick bett på för han verkligen stack elakt iväg när man som minst anade det... Minns så bra när han stack iväg hemåt i full sken mitt på vintern, fyfan det var äckligt. Efter det vägrade jag att rida ut på honom. Oj så saker ändras liksom. Rider ut ungefär varje dag, med eller utan sadel, ingen skillnad. Borde kanske bry mig mera då han verkligen kan sticka iväg och bocka, men naah orkar inte. Har faktiskt inte flygit av honom en ända gång än ;) På ca två år! Skills!

Har varit hemma då och bakat haha, tråkigt.com? Nej men jag älskar att laga mat, det lugnar mig så det var kul sysselsättning bara. Nu borde jag duscha och sedan börja fräscha upp mig för jag ska till S, once again. Kunde lika bra flytta dit?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar