05 november 2011

De två liven igen

Jag är den satsanda ryttaren, den som tävlar varje veckoslut, den som satsar alla pengar och tid på träningar, den som vakanr kl.5 lördag morgon för att åka bil flera timmar till tävling/träning. Det är jag right? Hon som satsar all sin tid/pengar hela sin fritid på ponnyn. ja det är jag. Vara så jäklar ansvarsfull.

Så finns det den andra sidan. Tjejen som älskar att leva livet, festa, vara ute sent med kompisarna, träffa killar/killen, skita i allt som har med ansvar att göra, släppa alla tankar på foder, träning, tider, hagtider, tävlingar, dåliga pass, bestämma pass etc. allt det där. Att bara kunna njuta av livet och släppa tankarna och fokusera på nuet. Det har jag så jäkla svårt med.

Att kombinera två så olika livsstilar är sjukt svårt, förstår inte hur andra gör det? Genast när jag ska göra något annat så komemr tankarna tillbaka på vad jag ska göra och borde. Hur klarar ni av det? Hur kan ni släppa allt och bara go with the flow? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar