28 november 2011

BEVISET


Till de som säger att "gud vad du ska vara glad att du har en sån automat ponny, som gör allt du vill". NONONO! Såhär såg vårat första år ut på tävlingsbanorna. Vägran efter vägran, fler tårar än jag kan minnas. Han VILLE inte hoppa, han hade ingen bjudning, han gillade det inte... Men jag försökte desperat peppa honom för att få honom att gilla d, och att få självförtroendet tillbaka. Efter ett tag gav jag upp, han ville inte. Det kom dgar då han var galen, hoppade allt, rusade mot hindren då tänkte jag att JESS nu kan vi äntl,igen tävla igen! Jag tog ut honom på banan, och vips han vägrade igen, framåtbjudningen var borta...

Men sedan under sommaren 2011 hände nåt, vi skapade ett slags band han och jag. Jag lärde känna honom bättre, hur han fungerar. Nu har vi placerat oss i varenda hopptävling vi ställt upp i, han vägrar inte längre, han bjuder FÖR mycket mot hindren. Jag är lycklig att denna period är bakom mig, får kalla kårar då jag tänker på den.

Ville bara lägga upp den för att visa att KÄMPA FÖR ERA MÅL, ge INTE UPP! Om er häst inte funkar genast, ge den tid, det kan lösa sig. Visst du kan sälja hästen, men du säljer aldrig PROBLEMET.

2 kommentarer:

  1. Hihi, det var tider det! Roligt att du sparat de här filmsnuttarna också!!

    SvaraRadera
  2. uusch är det ända jag säger...

    SvaraRadera